Ongelmia?
Allekirjoituspyynnön tekeminen tai allekirjoittaminen ei onnistu
Jos et pääse tekemään allekirjoituspyyntöä tai allekirjoittamaan sinulle Jamk Signin kautta allekirjoitettavaksi lähetettyä asiakirjaa, jätä palvelupyyntö Jamkin Helppiin (Tietojärjestelmät -> Sähköinen allekirjoitus)
Sisällöllinen ongelma
Asiakirjan allekirjoittaminen ei onnistu
Tarkasta, että olet antanut matkapuhelinnumerosi kansainvälisessä muodossa eli +358-alkuisena, esimerkiksi +35850123456
Ole yhteydessä allekirjoituspyynnön lähettäjään.
Jos pääse kirjautumaan palveluun, mutta allekirjoituspainikkeet eivät tule näkyviin, on suositeltavaa pienentää selaimen sivunäkymää selaimen asetuksista. Näin sivunäkymä pienenee ja tarvittavat painikkeet ja valikot tulevat näkyviin.
Asiakirjan allekirjoittaja ei ole saanut PIN-koodia
Tarkasta, että olet saanut vastaanottajalta matkapuhelinnumeron.
Ulkomaisten puhelinoperaattoreiden kohdalla voi ilmetä, ettei tekstiviestit aina välity, jolloin PIN-koodi jää saamatta ja allekirjoitus ei onnistu.
Jätä palvelupyyntö Jamkin Helppiin (Tietojärjestelmät -> Sähköinen allekirjoitus).
Asiakirjaa ei saa uudelleen allekirjoitettua
Tarkasta, onko asiakirja jo allekirjoitettu sähköisesti.
Palvelu antaa sinulle virheilmoituksen tunnistamattomasta tiedostomuodosta.
Jos asiakirja on on jo sähköisesti allekirjoitettu, sitä ei voi enää allekirjoittaa uudelleen Jamk Sign palvelussa, mutta asiakirja voi olla liiteasiakirjana, jolloin se on osa allekirjoituspakettia, mutta sitä ei allekirjoiteta uudelleen. Allekirjoitussertifikaatti estää sen, jotta aiemmin tehty allekirjoitus ei rikkoudu.
Allekirjoitettujen tiedostojen yhdistäminen ei onnistu
Jos asiakirja on jo sähköisesti allekirjoitettu, sitä ei voi enää takautuvasti yhdistää muihin tiedostoihin. Allekirjoitussertifikaatti estää sen, jotta allekirjoitus ei rikkoudu.
Muut pulmatilanteet
Jätä palvelupyyntö Jamkin Helppiin (Tietojärjestelmät -> Sähköinen allekirjoitus)