Etätuki

ICT-palveluilla on mahdollisuus antaa tukea myös silloin, kun käyttäjä ei ole Jamkin tiloissa fyysisesti. Tähän tarpeeseen on käytössä etätuen mahdollistava sovellus, jonka käyttäjä voi käynnistää työasemassa. Sovellus on valmiiksi asennettuna kaikille henkilökunnan Windows-työasemille. Remote Help mahdollistaa työpöydän, näppäimistön ja hiiren jakamisen tukihenkilön kanssa.

Käyttöönotto

Windows työasemat (Vain henkilökunnan koneet)

Etäyhteyden muodostamiseen käytetään ”Remote Help” -sovellusta joka löytyy valmiiksi asennettuna kaikista Jamkin ylläpitämistä työasemista.

Avaa Käynnistä valikko ja hae ”Remote Help”

Etsi Remote Help -sovellus tietokoneen Käynnistä-valikosta tai sovellusluettelosta
Remote Help sovellus löytyy Windowsin Käynnistä-valikosta

Valitse tilisi/kirjaudu sisään ja hyväksy tietosuojaseloste

Sovellus pyytää sinua kirjautumaan sisään. Kirjaudu sisään Jamkin sähköpostiosoitteella. Useinmiten sovellus ehdottaa valmiiksi koneella käytettyä tiliä
Kirjaudu sisään sovellukseen

Pyydä tukihenkilöltä koodi, jonka voit syöttää ”Anna koodi” -kenttään. Odota yhteyden muodostumista ja anna tukihenkilön jatkaa puolestasi

Pääset syöttämään koodin etäyhteyden muodostamista varten. Saat koodin tekniseltä asiantuntijalta.
Odota asiantuntijan ohjeita. Saat koodin etäyhteyden muodostamista varten