Etätuki
ICT-palveluilla on mahdollisuus antaa tukea myös silloin, kun käyttäjä ei ole Jamkin tiloissa fyysisesti. Tähän tarpeeseen on käytössä etätuen mahdollistava sovellus, jonka käyttäjä voi käynnistää työasemassa. Sovellus on valmiiksi asennettuna kaikille henkilökunnan Windows-työasemille. Remote Help mahdollistaa työpöydän, näppäimistön ja hiiren jakamisen tukihenkilön kanssa.
Käyttöönotto
Windows työasemat (Vain henkilökunnan koneet)
Etäyhteyden muodostamiseen käytetään ”Remote Help” -sovellusta joka löytyy valmiiksi asennettuna kaikista Jamkin ylläpitämistä työasemista.
Avaa Käynnistä valikko ja hae ”Remote Help”

Valitse tilisi/kirjaudu sisään ja hyväksy tietosuojaseloste

Pyydä tukihenkilöltä koodi, jonka voit syöttää ”Anna koodi” -kenttään. Odota yhteyden muodostumista ja anna tukihenkilön jatkaa puolestasi
