Eikö Authenticator -sovellus toimi tai vaihdoitko puhelinta?

Jos vanha puhelimesi on vaihtunut tai Authenticator-sovellus ei muusta syystä toimi, tulee vahvan tunnistautumisen asetukset nollata ja määrittää uudelleen. Nollaus edellyttää henkilöllisyyden varmentamista.

Voit nollata MFA asetukset itse:

  1. Siirry osoitteeseen id.jamk.fi ja syötä Jamkin sähköpostiosoitteesi
    • Henkilökunta: etunimi.sukunimi@jamk.fi
    • Opiskelijat: käyttäjätunnus@student.jamk.fi
    • Ulkopuolinen vierailija: etunimi.sukunimi@external.jamk.fi
  2. Valitse sitten ”MFA resetointi” ja tunnistaudu vahvasti joko käyttämällä suomi.fi tai Candour ID -tunnistautumista
    • Henkilöt, joilla on suomalainen henkilötunnus ja kansalaisuutena suomi, tarjotaan oletuksena ainoastaan suomi.fi -tunnistautumista.
    • Candour ID -tunnistusmenetelmä on tarkoitettu ensisijaisesti niille henkilöille, jotka eivät pysty käyttämään suomi.fi -tunnistautumispalvelua. Candour ID -palvelun käyttö vaatii, että käyttäjällä on kameralla varustettu mobiililaite, johon voi asentaa Candour ID -sovelluksen sekä voimassaolevan passin tai sirullisen henkilökortin.
  3. Tunnistautumisen jälkeen odota hetki, että tiedot päivittyvät järjestelmien välillä (max. 10 min) ja jatka kirjautumalla M365:een osoitteessa m365.jamk.fi ja noudata sieltä tulevia ohjeita.
    • Huom! Kirjaudu sähköpostiosoitteella (pelkkä käyttäjätunnus ei riitä).
    • Ohjeet Authenticatoriin käyttöönottoon nollauksen jälkeen löydät erillisestä ohjeesta

Mikäli sinulla on ongelmia id.jamk.fi itsepalveluportaalin käytössä, ota yhteyttä Helpdeskiin.

Toisten organisaatioiden vierailijatilit

Mikäli sinut on kutsuttu Jamkin järjestelmiin toisen organisaation tunnuksella eli vierailijatunnuksella, ole yhteydessä MFA ongelmiin liittyen sähköpostitse support(a)jamk.fi. Lähetäthän yhteydenottopyynnön siitä sähköpostiosoitteesta, jolla sinut on lisätty Jamkiin vierailijaksi