Ongelmia kirjautumisessa?

Tässä artikkelissa on esitetty yleisimmät ongelmat Jamkin tietojärjestelmiin kirjautumisessa ja vaihtoehtoja tilanteen korjaamiseksi.

Virheellinen tunnus / tunnus lukittu

Jamkissa lähes kaikkiin tietojärjestelmiin kirjaudutaan ensisijaisesti käyttäjätunnuksella, joka on sama kuin sähköpostiosoite.

Korjaus:
Käytä oikeaa tunnusta. Jamkin eri tunnustyyppien sähköpostiosoitteiden muodot. Jos tunnuksesi on oikeasti lukittu, eikä niin pitäisi olla, ota Helpdeskin kautta yhteyttä.

Väärä salasana

Salasana voi olla unohtunut ja myös aiemmin ongelmitta toiminut salasana voi olla virheellinen.

Korjaus:
Vaihda salasana vaatimuksia vastaavaksi: Ohjeet ja salasanavaatimukset.

Aiempi kirjautuminen toisella tunnuksella aiheuttaa ongelmia

Jamkissa käytetään Microsoftin globaalia kirjautumispalvelua. Sama menetelmä on käytössä muissakin organisaatioissa. Samaan aikaan ei ole mahdollista kirjautua kahdella eri tunnuksella käyttäen samaa kirjautumispalvelua, joten aiemmin tekemäsi kirjautuminen saattaa aiheuttaa ristiriidan ja virheilmoituksen.

Korjaus:
Kirjaudu ulos aiemmasta palvelusta ja tyhjennä selaimen välimuisti. Vaihtoehtoisesti voit yrittää käyttää selaimen yksityistä tilaa toisessa palvelussa.

Tietojärjestelmä ei vastaa

Osa Jamkin tietojärjestelmistä on käytettävissä vain kampuksen työasemilla sisäverkossa.

Korjaus:
Käytä palvelua etätyöyhteyden kautta, tai sisäverkossa olevalta työasemalta. On myös mahdollista että järjestelmässä on vika, joka korjaantuu vain odottamalla että asiantuntijat saavat sen korjattua.

Vahva tunnistautuminen ei toimi

Jamkissa lähes kaikissa järjestelmissä edellytetään vahvaa tunnistautumista. Jos se ei toimi tunnuksellasi tai mobiililaitteessasi, ei kirjautuminen voi onnistua.

Korjaus:
Tarkista ensin muut mahdolliset virhetilanteen edellisten kohtien mukaisesti. Nollaa tarvittaessa vahvan tunnistuksen asetukset noudattaen näitä ohjeita.