Ongelmia kirjautumisessa?
Tässä artikkelissa on esitetty yleisimmät ongelmat Jamkin tietojärjestelmiin kirjautumisessa ja vaihtoehtoja tilanteen korjaamiseksi.
Jamkissa lähes kaikkiin tietojärjestelmiin kirjaudutaan ensisijaisesti käyttäjätunnuksella, joka on sama kuin sähköpostiosoite.
Korjaus:
Käytä oikeaa tunnusta. Tunnukset ovat muodoltaan:
- Henkilökunta: etunimi.sukunimi@jamk.fi
- Opiskelijat: käyttäjätunnus@student.jamk.fi
- Ulkoiset käyttäjät: etunimi.sukunimi@external.jamk.fi
Jos tunnuksesi on oikeasti lukittu virheellisesti, ota yhteyttä Helpdeskiin.
Olet ehkä unohtanut salasanasi, tai muistat sen vain väärin. On myös mahdollista, että salasana on korruptoitunut
Korjaus:
Vaihda salasana vaatimuksia vastaavaksi: Tarkista salasanavaatimukset.
Jamkissa käytetään Microsoftin globaalia kirjautumispalvelua ja samaa menetelmää käytetään muissakin organisaatioissa. Samaan aikaan ei ole mahdollista kirjautua kahdella eri tunnuksella käyttäen samaa kirjautumispalvelua, joten aiemmin tekemäsi kirjautuminen saattaa aiheuttaa ristiriidan ja virheilmoituksen.
Korjaus:
Kirjaudu ulos aiemmasta palvelusta ja tyhjennä selaimen välimuisti. Vaihtoehtoisesti voit yrittää käyttää selaimen yksityistä tilaa toisessa palvelussa.
Osa Jamkin tietojärjestelmistä on käytettävissä vain kampuksen työasemilta sisäverkossa.
Korjaus:
Käytä palvelua etäyhteyden kautta, tai sisäverkossa olevalta työasemalta. On myös mahdollista että järjestelmässä on vika, joka korjaantuu vain odottamalla että asiantuntijat saavat sen korjattua. Seuraa Helpdeskin uutisia Help-sivuston etusivulta
Jamkissa lähes kaikissa järjestelmissä edellytetään kaksivaiheista tunnistautumista (MFA). Jos se ei toimi tunnuksellasi tai mobiililaitteessasi, ei kirjautuminen voi onnistua.
Korjaus:
Tarkista ensin muut mahdolliset virhetilanteen edellisten kohtien mukaisesti. Nollaa tarvittaessa vahvan tunnistuksen asetukset.