Viestintävälineet

Sähköposti

Aivan ensimmäiseksi on hyvä luoda lähteviin viesteihin allekirjoitus, jotta esim. opettajat tietävät varmasti keneltä viesti on.

Allekirjoitus määritellään Office365-palvelussa seuraavasti:

  1. Klikkaa hammasratasta oikeasta yläkulmasta.
  2. Valitse “Omien sovellusten asetukset / Sähköposti”.
  3. Valitse “Asettelu / Sähköpostin allekirjoitus”.
  4. Laadi allekirjoituksesi.
  5. Lisää valinta kohtaan “Sisällytä allekirjoitukseni…”.
  6. Tallenna.

Sisällytä allekirjoitukseen ainakin seuraavat asiat:

  • Etunimi Sukunimi
  • käyttäjätunnus
  • ryhmätunnus (esim. HTL15iY)
  • Puhelinnumero

Kalenteri

Oheisessa videossa kerrotaan, kuinka opiskelija voi tehdä kalenterivarauksen suoraan opettajan kalenteriin, esim. HOPS-keskustelua varten.

Muut sosiaalisen median välineet

Voit käyttää viestintään myös muita sosiaalisen median välineitä. Esimerkiksi Facebook, Twitter ja Instagram ovat oivallisia välineitä muihin opiskelijoihin tutustumiseen ja keskusteluun. Kaikki eivät kuitenkaan käytä näitä välineitä tai eivät halua käyttää niitä opiskelutarkoituksiin, joten ns. viralliseen käyttöön soveltuu parhaiten Yammer.

Jos käytät edellämainittuja välineitä, älä kuitenkaan perusta tiliä, jossa käytät Jamk-sanaa. Näin Jamkin virallinen markkinointi pysyy yhdenmukaisena ja markkinointiosaston “näpeissä”. #Jamk -hastagia tai sen johdannaisia sen sijaan on suorastaan suositeltavaa käyttää. Lue lisää Elmosta (vaatii kirjautumisen).