12 Etäkäyttö

Tietoturvasyistä Tweb toimii vain Jamkin sisäverkossa. Jamkin verkon ulkopuolelta voit käyttää Twebiä etäyhteyden avulla.

Lisätietoa etäyhteydestä ja sen käytöstä löydät etätyöpöydät -ohjeesta

Twebin käyttö etätyöpöydällä

Voit käyttää Twebiä etätyöpöydällä samaan tapaan kuin Jamkin sisäverkossa. Kirjautumisnäkymän jälkeen on suositeltavaa valita työpöytänäkymä, ei suoraan asianhallinnan kirjautumissivua:

Desktop näkymä, jossa valitaan käytettäväksi henkilöstön etätyöpöytä.

Tweb toimii etätyöpöydällä kaikkien yleisimpien verkkoselaimien kautta (Chrome, Edge ym.). Avaa etätyöpöydän verkkoselain ja siirry selaimella osoitteeseen asiakirjanhallinta.jamk.fi tai vaihtoehtoisesti etsi Tweb Jamkin intrasivujen Muut tietojärjestelmät -listasta.

HUOM! Etätyöpöydän kautta käytettynä käyttäjän automaattitunnistus ei toimi kuten Jamkin sisäverkossa oltaessa, mistä johtuen etäyhteydellä Twebiin täytyy kirjautua sisälle valinnan ”Kirjaudu paikallisilla tunnuksilla” kautta syöttämällä käsin Jamkin käyttäjätunnuksen lyhyt muoto ja salasana.

Etätyöpöytänäkymässä Twebiin täytyy kirjautua Kirjaudu paikallisilla tunnuksilla -valinnan kautta.

Tweb Apila

HUOM! Tweb Apila -liitännäinen ei valitettavasti ole toistaiseksi käytettävissä uudella Azure Virtual Desktop -etätyöpöydällä. Liitännäisen käyttömahdollisuus uuden etätyöpöydän kautta on selvitettävänä. Ohjeistusta päivitetään tilanteen tarkentuessa.

Etätyöpöydän kautta on myös mahdollista tehdä suoraan tallennuksia Outlook -sähköpostista Twebiin.  Tweb-järjestelmän tallennukseen liittyvät toiminnot on sijoitettu sähköpostin Apuohjelmat-välilehdelle.

Tweb Apila on käytössä kaikille etätyöpöydän käyttäjillä eli sitä ei tarvitse erikseen asentaa. Käytä etätyöpöydän kautta sähköpostin työpöytäsovellusta (Outlook Desktop App). Mikäli liitännäistä ei näy, jätäthän palvelupyynnön Jamkin Helppiin.

Tweb Apilan käyttöohjeet löydät täältä