14 Ongelmia?

1. Kokeile vaihtaa internet-selainta

Tweb toimii kaikilla yleisimmillä selaimilla (HUOM! ei enää käyttöä Internet Explorerilla, kyseinen selain poistunut käytöstä). Älä käytä selaimen omia painikkeita, kuten Edellinen– ja Seuraava -painikkeita. Myöskään hiiren kaksoisklikkaus tai Enter– painike eivät siirrä sinua seuraavaan vaiheeseen, vaan Twebissä on käytettävä sen omia painikkeita ja toimintoja siirtymisessä.

2. Tarkasta yhteytesi

Työskentelethän Jamkin verkossa? Kotoa ja työmatkoilla – kun jokin verkkoyhteys on saatavilla – Twebiä voi käyttää vain etäyhteyden avulla. Lue lisää etäyhteydestä.

3. Asiakirjat eivät avaudu luettavaksi

Tarkista, estääkö selaimesi ponnahdusikkunoiden avautumisen Twebin osoitteesta. Mikäli estää, näet painettuasi “Näytä tiedosto” -painiketta selaimen osoiterivin oikeassa laidassa punaisen merkin osoituksena siitä, että selain esti ponnahdusikkunaa avautumasta. Paina kyseistä punaista merkkiä, ja salli ponnahdusikkunoiden avautuminen Twebin osoitteesta.

4. Tweb Apila ei löydy – lisäosan palauttaminen

Olet asentanut Tweb Apilan, mutta sitä ei sähköpostissasi näy Apuohjelmat-välilehdellä:

Avaa Outlookin tiedosto-valikosta COM-apuohjelmien hallinta, valitse OutlookApilaAddin ja avaa asetukset-valikko. Valitse ”Ota tämä apuohjelma aina käyttöön”.

​5. Sisällöllinen ongelma

Ole yhteydessä yksikkösi/tukipalvelusi asiakirjahallinnon yhteyshenkilöön tai asianhallinnan asiantuntijaan.

Asiakirjahallinnon yhteyshenkilöt

6. Tekninen ongelma

Jätä palvelupyyntö Jamkin Helpdeskiin.